Monday, May 11, 2009

swing swing my baby

blame it on hormone
i can get cranky and just snap like tht during this time of the month

there are times when i feel like shouting
and there's time i felt like running away
and not to forget..felt like crying too
ok thts just me being silly

gurau sikit pon aku rse mcm nk sentap
sorry la ye kengkawan

i think my emotional receptors are wearing off
i dont know how to explain but i went like this

ok let say i face something which usually make me sad
but i wont feel sad untill 2-3 days after that
sometimes it can be 2-3 weeks after that
ok maybe i just think too much
if i just let it be and forget about it
i wont be affected by it

and tht's where my problem is
i cant simply forget abt the unnecessary thing
benda2 yang penting ni senang la pulak nak lupa tapi benda2 bodoh yang memeningkn kepala ni susah pulak nak hilang dari pale utak ni
*sigh*

the same thing happen about kerisauan
hari ni tak risau bila sepatutnya risau
2-3 days later baru risau yang amat
and normally at that time, adalah dah terlambat jika mahu dilanda kerisauan

tapi kalau mood happy tu
anytime happy except bila ada benda2 buduh yang mengganggu jiwa

oh dyen messaged me today dan hati adalah berbunga coz she still kept my pict tht she took while we were in the lab back in melb
how i missed those days and seriously when i received the message, i was smiling ear to ear and i swear the person sitting in front of me might be thinking tht i was some nut on the loose kerana mula2 aku adalah bermuka masam sebab tiada mood dan tetiba adalah menyengeh macam kerang busuk
like i care la about wut u r thinking kan
(memandai je aku. maybe org tu x berfikir begitu pon)
*dyen, if u r reading this, aku adalah kagum dgn cara ko menaip sms. bahasa ko masih lagi bahasa melayu baku. aku rasa adalah sgt kelakar. tiada short form. bgus*
hahaha

oh sebelum terlupa
tadi aku telah pergi ke uni untuk berjumpa dgn SV
telah mendapat byk bahan2 untuk dissertation and now i'm doing my proposal for the project
i did mention tht i wanna find stuff (literature review) for this project kn?
apparently, cuti seminggu sudah habis dan aku tidak mencari satu hapa pon bahan2
biasa lah, dh mmg pompuan pemalas, memang begini
dan SV adalah sgt baik hati telah memberi journal yang berkoyan2 untuk dibaca (atleast i dont have to find on my own)
tapi perlu mencari jugak la bagi menambah bahan bacaan
tapi..see first la kn
kadang2 tahap kemalasan akan meluputkan impian dan harapan

so sekarang adalah seperti dalam honeymoon
tiada tekanan
tiada homework (except perlu membaca journal dan membuat proposal)
tiada assignments
tiada tests
oh..heaven

tp wait la till june nnt bila dh start on lab works
pasti akan merasa letih seperti sampah
tak mengapalah..harap sume berjalan lancar dan boleh menyiapkan dengan cepat
aku nk grad!!

oh aku memang byk cerita2 basi
nxt entry la yeh
(maaf kerana ending tidak proper. ini bukan karangan rojak. harap difahami)

taa!

No comments: