Tuesday, June 30, 2009

killing me softly with ur 'kerekness'..

wah. lame nye x update blog. kesian. macam rumah tinggal dh.
maaf la. busy sket lately ni.
maklumla sejak aku mula menceburkan diri ini dalam arena perladangan, hidup ni macam dah x cukup 24jam sehari. mcm kena tambah jd 30jam plak rase nye.
hari2 klo online pon semata2 untuk berladang. ditambah plak dengan laptop yang dh uzur ni. lagi la payah nk online saje2. perlu simpan energy untuk turun ke ladang.
lain la kalo ade yang sanggup beli kan laptop baru sejibik kt aku. kecik tapak tangan, kolam renang saiz olimpik aku tadahkan.
eh, kang rosak plak laptop if termasuk dalam air berklorin swimming pool.

ouh sile la jangan terkejut. aku bukan la berladang secara lahiriah atau dalam bahasa pasarnya, secara physical. aku berladang kat fb tu ha.
ada satu application yg sangat best name Farm Town
tah la, sejak azali aku mmg suke gile ngan game yang berunsur kan perladangan dan penternakan.
ok sile jgn salah faham. lahiriah nya aku tidak lah suka untuk berladang atau berternak. berternak lemak lain la pulak cerita nya.
kesukaan aku adalah memiliki duit yang byk. bagaimana cara mendapat duit yang banyak secara senang dan cepat, tidak lah aku ketahui.
tetapi jika bertanya pada seorang kawan aku, babun (bukan nama sebenar), jadilah ayam untuk mendapat duit scr mudah dan cepat.

ok berbalik kepada cerita game, mula2 aku adalah sangat suka bermain game Harvest Moon kt ps. seronok gile! gile pon tak seronok macam tu. masa tu aku still kt intec. so bile balik ke rumah aku akan main smpai 3-4am. nk dijadikan cerita, aku dh main smpai level yang mantap gile la. dlm tu kire dh smpai year 2 (year 3 abes), skali cousin aku terdelete aku nye tu mse die sibuk2 godek nk save game smackdown. pastu aku pon bengang gile trs aku stop main.

last week mse dalam lab, ternampak la sorg mmbe lab dok men game farm town, trus aku teringat kt harvest moon. ape lg, blk tu aku pon add application n start main. addictive! itu je yg aku leh cakap. best nk mati. (ok, aku xmo la mati ketika sibuk men game. nauzubillah)

okla. dah la cite pasal game. kalo korg nk tau. g la try. pastu jgn lupa invite aku jd neighbour korg k. then send la gift byk2 kt aku. n jgn lupa juga hire aku nnt.

ok cukup psl hal game.

aku tak sehat hari ni. selsema. tapi bukan selsema bab* ye. tsk. tetibe riso plak. jap lg nk check la lain2 simptom demam tu. takut plak tetibe. tadi g mkn kt 12th, nmpk ade org bukak booth nk check H1N1 tu. siap bg mask free. tapi aku takut. lagi pun tgh sebok cuci mata kot. x sedar kiri kanan dh. btw, sedap gile cendawan goreng. mungkin lepas ni hari2 la aku mkn cendawan goreng. biase la tu, dulu ketagih air tembikai. skrg ketagih cendawan ngan ayam bijan. jgn mengidam biawak goreng sudah. euww.

oh mlm td aku mimpi bongek gile. tapi kelakar pon ade. bole x aku mimpi shah rukh khan ngorat aku? ape kejadah? ni sume sbb aku selalu sgt dikelilingi bangla2 dalam kehidupan seharian la ni. nek tren jmpe bangla. turun tren jmpe bangla. pegi kedai jmpe bangla. so bile la pulak mase aku nk jumpa lelaki melayu sejati yang kacak2 ni? sigh.

masalahnye dgn llki melayu ni, kalau kacak, kerek la pulak. opss.

lab work pulak. hm, so far so good. tapi rase nye skrg progress slow sikit la kot memandangkan shaker masih tak sampai dan shaker lame sudah biol. xpe la. less work but drawback nye, lambat la siap. klo nk tahu lebih lanjut cite psl labwork, refer blog ada. aku mls nk cite panjang2. wat abes air liur je. ada xpe, die rajen. sbb tu ladang die yang paling maju. eh, xde kene mengena dgn isu labwork.

okla. dh lewat. xlarat jugak ni. mulut sangat kering. hidung beringus (tapi bukan ingus ijo) dan pale pon pening.

till then. have a great day. stay out of trouble ( a reminder to myself too)
taa!

2 comments:

adaNiff said...

*wink* *wink*
aku x sangka kita pakar dlm bidang yg sama, mencuci mate. hakhakhak..

bidang perladangan, hmm.. aku lebih pakar dari ko ye cik kama..
(untuk waktu ini sahaja)

thanks for the link dgn name merah itu... :)

ayam bijan + cendawan + aur tembikai = kebahagiaan mutlak!

stay out of trouble!! pening2 lalat cuci mate x ape~~~

weeeee....!!!!

EdwarD FirdauS HaikaL said...

hahahahahahahah....lawak aku baca...tercahak rasanya...memang kita maju dlm perladangan...tapi bengangkan progress lab work kita dah slow sikit...freeze dried pun lembab....