Wednesday, June 10, 2009

to those that matters..

first of all, tengkiuss to those yg komen last entry. i know i was a bit emotional and..somewhat lost perhaps jadi mungkin sebab itulah aku merasa seperti ingin berhenti berblogging semua. tetapi adalah tidak ku sangka. rupa2 nya ramai jugak kawan2 yang membaca blog merapu ini. lalu sedikit sebanyak aku pon seperti tidak sampai hati ingin menghampakan kawan2. (tidak lupa jugak, aku mana lah sanggup nk berenti blogging terus. sayang kot kat blog ni walaupon mende merapu je aku tulis). so mekasih la ye. aku akan terus berblogging hingga suatu waktu yang aku rase, ok aku dh mls, maka aku akan berhenti. tapi tak tahu la pulak kalau berhenti blogging pon ada yang macam hangat2 ciken sh*t kn. kut la tetiba aku membuat satu blog lagi ke. atau apa2 la.

tapi sebab musabab aku merasakan ingin berhenti berblogging ini, hm. mungkin juga hanya geng sedut je kot yang tahu. p korang tak payah lah tahu. kang korang kata aku ini mengada2 lah. pulak. walaupon aku memang mengada2 pon orangnya. heh.

oh. tapi meh la aku kasi tahu salah satu sebab lain yang menyebabkan aku nak berhenti blogging. biasa lah, kate pon mengada2, banyak sangat alasan kunun2 nk berenti blogging padahal malas je yang lebey. so anyway, salah satu sebab aku rasa nk stop blogging adalah aku kecewa dengan skill penulisan aku. dah la tiada motif. jangan kan flow of the story, grammar, tatabahasa semuanya tidak menaikkan semangat pembaca. kalau lah blog ini sebuah surat khabar atau majalah, mesti tak ada orang ingin membelinya.

aku adalah teringat pesan cekgu masa skolah rendah dulu2. dia kata kalau buat karangan tu pakai la word2 yang bombastic sket, baru lah orang yang nk tanda paper tu mcm bersemangat nk baca dan tanda lalu memberi markah yang tidak kurang bombastic la jugak. tapi kt blog aku ni, jangan kan bombastic, slapstic, lipstick ke plastic ke..sume pon tiada. kadang2, aku pon malas dan tak paham apa yang aku type kt sini. tah ape jadah nye aku buat selama ni belajar bahasa pon aku tak tahu la. serious skill karangan aku dh sangat berkarat. no wonder la aku selalu merasa tertekan jika terpaksa menyiapkan assignment yang macam kena wt essay ke, literature review ke. sigh. tapi tak pe, janji aku tidak plagiat hasil kerja orang.

oklah. aku tidak mahu merapu dengan lebih lanjut disebabkan aku adalah penat. selamat membaca bahan bacaan tidak berfaedah dan merapu kepada yang terbaca blog ini.

taa!

2 comments:

peace said...

wah kak kama mesti pandai masa skolah dulu kan?
bt karangan dgn perkataan bombastik suma
patut le adiah time skolah penuh smpai xcukup raga nk bawak

kama said...

u jgn la ungkit kisah lama mek
i pemalu org nye
*blushing2*