Tuesday, November 10, 2009

budak yang kekurgan perhatian lagi

i should stori mori pasal last saturday
sorry la yesterday i cnt bring myself to post any entry coz i was having stomach upset then i slept almost the whole day
sakit perut smpai pening2

kalau dulu perut aku la yang paling otai
sumbat la segala tok nek dlm perut ni sok pagi mesti aku rileks je x terkocoh2 berebut toilet mcm ex-rumet2 aku dulu (identiti terpakse dirahsiakan)
p skrg tidak lagi
mkin mengganas ok. klo nk mkn tu kena pilih2
xleh men sumbat je..jika tidak.
buruk padahnya

so tht was it. i didnt go to uni yesterday coz subuh2 tu lg perut dah start enjin meragam
and nasib baik la jugak x pergi coz turned out tht fifi sakit dada sebab dia bantai makan cili macam makan cikedis smbil tgk tv while ada plak kne g medical check-up
nora plak..hm, die pemalas
hahaha

so tht was it
ok. lets get down to business.

so sabtu tu pagi2 bgun and by 11.40am cmtu aku dh ready dh.
ckin promised to fetch me around 11.30 am p aku bajet dlm 12 la jugak kot since pagi tu die wat gabra x pick up the phone and x answer my sms
then turn out tht she arrive dlm pkul 12.45 cmtu.
nasib la bukan duduk bwh matahari. kalau tak, cair la mekap maybelline aku yang sekilo tu.

at first aku ingt die datang solo so mlm tu aku mmg dh prepare dah map cmne nk g kenduri ni dr umah aku
kire expert la kalau org tny jalan. leh dpt full mark la pendek kata.
skali her cousin ikut jugak but we'll drop her off kt midvalley.

okla. setakat midvalley dr sg buluh. celah gigi je tu.
sap sap soi dh sampai mdvl dengan bantuan highway plus.
kire aku la gps terhebat masa tu.

then lepas drop off her cousin, i thot ckin knew the way to this taman melati
coz ida (ckin's cousin) ade ckp "ayong tau kan bla bla bla jln mlm td bla bla bla".
"a'a tau kot bla bla bla". jawap si ckin.
so aku ingt ok la. xde masalah. ckin tau jalan.

then dari situ bermula la kisah hitam hari sabtu kami

lepas je hantar ida tu, kitorg silap masuk lorong gelap. terpaksa u-turn and pusing lagi midvalley yang sesak macam org tengah tawaf haji tu.
aku bab jalan ni mmg fail sbnrnya
klo ade soklan kertas pandu arah spm tahun 2009. dia tanya cmne nk pergi ampang dr sg buloh. confirm aku lulus cemerlang. ape tu, jaidjiddan ke ape bhse arab die.
p kalo org kata cmne nk pergi ampang dr midvalley. confirm aku hantar kertas kosong je.
pendek kata la, permulaan satu perjalanan mesti bermula dan berakhir dr sungai buloh.
kalau bermula je dari tempat lain. aku x jamin boleh sampai ke destinasi dalam masa yang ditetapkan. silap2 tak smpai terus.
dan itulah yang terjadi kepada kami. partly.
heh.

so lepas pusing2 membazir minyak kt midvalley. jam menunjukkn pukul 1.10pm cmtu
ok xpe. awal lagi ni. 30 min sampai la kn.
mmbe2 dh bising sms call segala bagai so aku senang je jawap
sabar la korg. ckin cirit ni. (hahaha. sorry babe. diorg xkn marah ko sbb ko kn org jauh)

x aci tau diorg2 ni. sumer dok x sabar nk tggu ckin maklumla muke aku ni boleh dikatekn regular la klo bab kawen2 dak svvrs ni. mesti ade je
(kecuali ade la 2-3 yg xde. maap la ye xleh nk dtg.)
so xde sape pon dok rindu2 nk jmpe aku kn
(nyah ija, aku kuciwa ni tau. ko tepon dok tny ckin je. aku yg lapa time tu ko x tny pon)

so anyway, lepas tu aku x tau ape terjadi walaupun aku yg seharusnye bertindak sebagai gps dan aku jugak la yg memegang map kad kawen.
sebab nye dlm map die xtunjuk cmne nk pergi ke jalan genting-klang dr midvalley
dan signbord2 pon xde lgsg mention jln genting-klang
so aku pon suh ckin lalu mane tah yang psti kitorg msuk jln istana, kuar jln pudu, lalu depan puduraya, tung shin hosp, pudu jail, dataran merdeka puhh byk gile la jln pendek kate
dah la jem tahap xleh blah
kitorg dh abes karok brape session smpi satu tahap aku panas dan lapar smpai rase nk tarik2 rambut nasib baik la ckin seorg yang bersabar dan x suh aku turun jalan kaki sebab mesti die lagi stress dgn aku yg jerit2 dlm kete pstu bising2 lapa dan panas dan sedey sebab lambat walhal aku la yang telah membawa die ke jalan kesesatan muahahahah

so lastly kitorg jumpe jalan besar yang aku familiar terus menuju ke jln phg sekali tersilap jln lg kne u-turn pulak pastu jem gile mcm td skali lg aku stress sbb busuk dah call bising2 cakap bile nk sampai org lain dh nak balik aku terus rase mcm nk nangis. hoh. penat nye xde noktah.

pstu last2 setelah mengharung jem yang maha karya cinta eh ape aku merepek maka lepas itu kitorg berjaya menemukan jalan genting-klang.
ahahaha. blom smpai lg. rilek2. kate pon berjam2 perjalanan mcm nk pergi ipoh kn.
so lepas dh konon2 berjaya menemui jalan yang tertera di atas kad kawen.
maka kami berhenti mengisi minyak dan membuang ape2 yang patut.
lalu kami pon meneruskn perjalanan yang ketika itu jam hampir menunjukkan ke pukul 2.30pm
pastu dh jumpe dh stesen lrt taman melati tapi masih silap jugak lagi nampak sgt la aku nye radar gps tgh mengong kerana pada ketika itu aku jua lah yang memegang kad kawen dan aku lah yang silap memberi direction.
heh. gile punye co-driver.

lepas dh silap2 aku terus moody2 tarik2 muke nasib baik x kene hempuk dgn ckin dan ckin dgn bsabar nye telah menemukan jalan kebenaran yang akhirnya kami pon sampai ke destinasi bajet pada pukul 3.00 pm
gile lambat nk mamp

lalu dh smpai ke dewan sekumpulan gadis2 melekit trus bersorak tny apsl kami lambat dan aku dgn condifent nye berkata jgn ditanya, kami dtg dari ipoh ni lalu terus menuju ke meja buffet untuk menceduk nasik dan lauk ayam.

oh sebelum itu mesti la sesi laga2 pipi smbil mengungkit sapa yg kurus sapa yang gemuk
(nasib baik aku tgh lapa jd aku nmpk kurus dan mcm pakai baju pinjam sbb nmpk bju dh membersar. ohok2)
tgh syok2 mkn nasik bole la pulak gadis2 melekit tu meninggalkn aku ngn ckin untuk pergi bgambar dgn pengantin sehinggakan kami tidak ada sekeping pun gmba bersama puan copah tetapi sempat la juga mengimbas memori daun pisang waktu zaman muda remaja. congrats pah!

then x panas pun vont lg. seorg gadis melekit dh kecoh2 ajak blk
biase la die tu mentang2 dh janji nk g karok x pasal2 die bzanji kt tinge aku time tgh aku syok2 mkn ajak g karok n sape suh dtg lmbt kan dh xsempat bla bla bla
dh penat berzanji, pow pulak air sirap aku kan.
tsk2. ni la die perangai budak2 melekit.

so lepas dh salam2 cium2 umpat2 lite2. kitorg pon gerak la blk
maklumla, nk lepak lame2 pon xboleh dh kate dtg lewat kn org pon dh bz nk kemas2 khemah sume. nasib baik kitorg sempat amek nasik silap2 nasik2 pon diorg dh kemas.

then lepas tu. berkarok la kita.
heh. kali ni ke wangsa walk dan tak sesat sebab ada gps baru iaitu zuria n muni. hihi

baru je tempat ni tp manusia humangaih macam semut itam. bersepah2.
ape2 pon bersolat dulu macam biase jamak kan zuhur dgn asar (budak2 sile jgn ikut pe'el gadis2 melekit ni ye) smbil tu aku pon umpat lite2 la ngn gadis melekit bnama busuk tu
then terusla kite memula kan aktiviti karok smpai sakit tekak kt pusat karaoke superstar.

xbest la tempat tu. kitorg dtg berlima tp die bagi bilik kecik walaupun muat tapi x selesa.
best lg mse g kt mines dulu. pegi 3 org tp bilik leh muat nambls org. sorg ujung ni, sorg ujung sane sorg lg tgh2. ebennn..
p best jgak sume dok berkepit mengeratkn silaturrahim smbil nyanyi smpai terkeluar suara itik serati. penat gile.
selang satu lagu berenti rehat smbil meminum ice lemon tea dan pepsi. pastu mkn lak popcorn
mne x buncit perut ni. sigh.

pstu, dh puas melalak kunun2 nk release tension smpai terduduk2 kepenatan kitorg pun pulang tetapi sblum tu sggah jap kt masjid berdekatan untuk menunaikan kewajipan agar perjalanan sentiasa diberkati dan diredhai walaupun baru je sudah melalak mcm nak tercabut anak tekak.
puhh..pnjg lebar penjelasan

pastu kitorg g jj maluri sbb nk fetch ida smbil tu sggah McD pekena sundae ngn double cheese burger perghh sedapnye tak terhingga lalu menyerlahkan kebuncitan aku
pstu ape lagi, balik la aku ke pangkal jalan di sg buloh ini

eh eh. ks bubuh gmba la dulu ye dok

(l-r: ira, ckin, yours truly, buss)
the only pic i have
thx ira for uploading it

gmba tgh karok posing anita sarawak etc sume ade kt ckin n dunno la when she's gonna upload it
ade tu gile posing mcm nk masuk audition mystarz LG je
hahaha.

serious best gile jalan x ingt dunia esp with u babe
missing u already. take care ok.

pastu ahad tu seharian makan nasik kenduri dgn byk gile dan aku rase ini lah penyebab kepada kemeragaman perut aku. bukan aku je, mak pon same. hihih

okla, dh byk aku type ni. org suh wt LR kemain liat lg kn.
kalau tulis blog berjela2 aku wt
tsk2

okla. till then.
be good!

taa!

No comments: