Sunday, March 14, 2010

my beautifool sunday


hola!
how are ya people? all good?

as usual, nothing exciting occurred today.

ni nk cerita kisah sedih mengguris hati yang telah berlaku beberapa hari lepas
(well actually i was kinda reluctant to write it here plus adalah kemalasan tahap dewata raya pedang setiawan volume 7)

ok kisah ini bermula begini.
on tht day, (couldnt remember when. probably khamis or jumaat), i didnt eat much during the day coz emak adalah tidak sihat plus i was extremely lazy to whip something for myself
(kalo kt cafeworld rajen la kau kn. dasar budak malas!)
so i ate whtever i can found in the kitchen like nestum and some biscuits and air sirap.

then i slept like most of the day. sampai la wktu utk menunaikn solat asar.
i woke up feeling superly hungry like all my cacings mcm wat tunjuk perasaan.
so i went to the kitchen and saw tht byk je nasik and ada lauk kari ikan terbaekkk yang ayah cooked semalam.
(kari ayah adalah super sedap tahap super saiyaa mengalahkn kedai mamak ameer ali. seyes!)

so i thot, oh y not i wt telur piza kegemaran ramai to eat with kuah kari and kicap. ( i dont like ikan kari. i prefer ikan goreng)
heaven!

so okla, i went for mgrib prayer (opss. tbocor sudah rhsia yg sy adalah mengamalkn solat diakhir waktu)
then emak went to mengaji class i was left and sebok2 kt dapo blkg menghasilkn resipi terhebat ala2 perempuan pemalas.

then suddenly dgr bunyi bising2 kt dapo kt dalam. bunyi periuk dan segala mcm senduk kt sinki.
so i was thinking, 'iwan bangun mkn nasik agaknye'
so since the back door was ajar, he must have known la someone was out at the bck.
so i left it like tht and i didnt check.
i continue my job and basuh segala tok nek periuk sudip coz emak is very particular abt this.

then i went in bring the remaining cili api and whtnot.
then there i saw, the periuk nasik together with the periuk kari terbaekk lying helplessly in the sink

oboy was ransacking the refrigerator in attempt to search whtever he wnt i dunno

seeing the scene make my heart fell apart

there goes my nasik and my kari terbaekkk
he had finished them all

being a good adik as i've always had, i asked him nicely
'nasik abeske?'
'bla bla bla..'
'oh aby br goreng telur ingt nk mkn' (sje ks ayat ni wt die rse bsalah. haha aku pengkeji)
'oh dhtu mcm mne?'
'takpela aby msak nasik lain. hang mkn la telur ni. aby goreng byk' (well i purposely goreng byk coz i know he'll b bck soon)

how's tht? solehah gile ek?

even tho i put on my muke selambe expression like it-doesnt-matter- i- dont-mind kinda face.
who know's whts inside.

i went inside my room n sms emak
'emak, oboy abeskn nasik. aby nk terjun batu belah :( '
haha..drama queen eh?

then i went to the kitchen, clean up all the periuk and cook the nasik.
as i was washing the periuks, my mata dh bergenang2. then meleleh la sebutir dua air mata gedik.
wahahaha.
all of a sudden i felt like a cinderella.
(wah poyoness tahap dewata raya!)

then rse bsalah pulak bg ayat yg wt oboy rse bsalah (if die rse bsalah la n prolly he was!)
he ate a lil telur only eventho i know my telur goreng was super sedap tht nite
wah again, poyoness!

then later had to wait for my nasik so i kemas2 the dapur n men game for awhile
as soon as my nasik dh masak, i ate like a piranha
and when emak balik from mengaji, kena gelak la

well actually i didnt mind nasik xde. but i mind the kari yg dh abes.
mse mula2 ayah masak kari tu i've been thinking dh
'klo x mkn cukup2 ni, mau meroyan ni'. least tht i know tht i'm the one who gonna meroyan later
wahahaha..

ok tu je la kot
xde activity menarik pon for lstweek
woke up late, went out for lunch, jln2 kepong and serata area till petang then went bck home

hope nxtweek akan menjadi super rajen dan menulis thesis dgn jaya nya
oh, again i'm having trouble sleeping at nite la
sigh. prolly dh tdo byk sgt siang nye kot
not good. not good.

okla. u people take care ok
and dont be a drama queen

taa!

2 comments:

Cik Kmar said...

hehehehe aku boleh bayang expression muka kau ms jd drama queen tu

bnde2 remeh cmni klo kene time PMS aku pn mmg kompem nangis tau

Khairiyah said...

hahahahahaa
aku nasi abis takde la sampai mcm tu.paleng2 masok blk tido balek kalau dh malas tahap gaban.hahah
:p